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20 risposte a questa discussione

#1 Jeram

    Mitomane

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Inviato 18 August 2010 - 05:35

Hello,

My name is Jeram, I am from Australia.

I have been riding and racing for 16 years.

bikes owned:

-Pee Wee 50
-Kx80
-xr80
-GPZ550 (10.9@120mph dragbike)
-gsx1000S Katana (only 300 in the world)
-GSX1150EF (with hayabusa pistons, 1361cc)
-FZ6-N
-Mito race bike

My current race bike is a 380cc Mito. It uses a KTM 380 MXC motor that makes 75hp at the crank.
Ignitek programmable ignition
Carbon Airbox with RAM AIR
Keihin 39/41.5mm PWK carburettor with TPS
The fairing / bodywork are 525SP carbon with a TYGA tail.
It has Aprilia 98+ RS250 front forks, Maxton Honda RS125 rear shock
Blue OZ forged wheel (Y spoke) like the RSV1000 Factory.
EBC racing brake discs
Ducati 998R brake calipers
she weighs 105kg and I should have it finished and ready to race by November.

If people are interested, I will post up pictures tonight.

Jeram Mallis

It seems everyone here speaks Italian, so I've translated it into Italian for you!


Ciao,

Il mio nome è Jeram, io sono di Australia.

Sono stato guida e corsa per 16 anni.

biciclette di proprietà:

Pee Wee-50
-Kx80
-Xr80
-GPZ550 (10.9 @ 120 mph dragbike)
-Gsx1000S Katana (solo 300 nel mondo)
-GSX1150EF (con pistoni Hayabusa, 1361cc)
-FZ6-N
Mito-bici da corsa

La mia moto attuale è una gara 380cc Mito. Utilizza un motore 380 KTM MXC che fa 75hp all'albero.
Ignitek accensione programmabile
Airbox in carbonio con RAM AIR
Carburatore Keihin PWK 39/41.5mm con TPS
La carenatura / carrozzeria in carbonio sono 525SP con una coda Tyga.
E 'Aprilia 98 + forcella anteriore RS250, RS125 Maxton Honda shock posteriore
Blue OZ forgiati ruota (Y ha parlato) come la RSV1000 Factory.
EBC dischi freno racing
Pinze freno Ducati 998R
pesa 105kg e avrei finito e pronto per correre da novembre.

Se le persone sono interessate, farò affiggere le foto stasera.


JERAM MALLIS

#2 skiddolo

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Inviato 18 August 2010 - 08:18

benvenuto :biggrinthumb: metti le foto che sembra veramente interessante come progetto, soprattutto il RAM air :metal1:
CITAZIONE (Maicol @ Mar 12 2010, 06:12 PM) Visualizza Messaggio
ussignur..cambia i tubi dei freni - con la gomma ci si mastica, non si frena -

CITAZIONE (Edo_1)
ho da poco cambiato catena mettendone una di quelle serie da competizione secondo il consiglio del mio meccanico
devo dire che la mito ha acquistato decisamente potenza credo abbia circa 2-3 cv in più.Sapevate di questo trucchetto??
X-hide:Oh mamma qua finisce male XD


#3 DaDe#92-WoRkInPrOgReSs-

    -la fata turbina- deltista CMC

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Inviato 18 August 2010 - 10:20

METTI METTI!

benvenuto!
I'm Garrett... La rovina di un mito...
(\_/) Su un'auto il pezzo più utile è quello che si può togliere. Colin Chapman
(°_°) La fine di un MITO! grazie mamma lancia!
(> <) <- Questo è Bunny. Copia Bunny nella tua firma e aiutalo a conquistare il mondo.

#4 Micke

    Mitomane Esperto

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Inviato 18 August 2010 - 10:37

Welcome!
Post up the pictures of your mito!

Messaggio modificato da Micke il 18 August 2010 - 10:38


#5 giopa

    West Coast Rider

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Inviato 18 August 2010 - 16:56

Cool!! We're waiting for the pictures :asd: How could you set the gears ratio?

#6 Omar-91

    Molestatore cmc di Saladino XD

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Inviato 18 August 2010 - 18:01

PHOTOOOOOOOOOOOOO!!!!!

#7 Jeram

    Mitomane

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Inviato 19 August 2010 - 02:58

here are some of the photos...

it still needs some work to finish

Immagine inserita
Immagine inserita
Immagine inserita
Immagine inserita
Immagine inserita
Immagine inserita
Immagine inserita
Immagine inserita
Immagine inserita
Expected final outcome
Immagine inserita
2T engine simulator predicts this much power
Immagine inserita

my ex SBK HRC tire warmers
Immagine inserita

here are some closeups of my race clutch
Immagine inserita
Immagine inserita

pipe mocked up in cardboard
Immagine inserita
Immagine inserita
Immagine inserita

Immagine inserita
Immagine inserita
Immagine inserita
Immagine inserita
Immagine inserita
Immagine inserita
Immagine inserita
Immagine inserita

I cant see these pics from work, So I hope Ive posted up the right photos.
(photobucket is banned at my work)
Hope you like!
It will be dyno tuned in October and ready to race in November...
Iv already got a magazine photo shoot with an Australian Performance bike magazine planned, so that should be fun!

There will be no progress for the next month while the new Garage is being built.
but then Ill fly up to where the bike is (600km from my house) to finish the bike off

JERAM

#8 Jeram

    Mitomane

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Inviato 19 August 2010 - 04:52

Visualizza Messaggiogiopa, il Aug 19 2010, 01:56 AM, ha scritto:

Cool!! We're waiting for the pictures :Risata rotante: How could you set the gears ratio?

It is a 380 MXC with a wide ratio transmition with suits me perfectly because this bike has lots of torque.

It has more torque at Idle than a 125GP engine has at peak torque! :Baldoria 2:

I purchased a heap of sprockets so that we can vary the final drive ratios for different tracks.
we have 15/40 for short tracks and 16/31 for long tracks which should give a top speed of 235kmh.
I cannot get any taller gearing than that, it wont fit. if that is not fast enough I will have to make new primary drive gears or move the clutch slave cylinder slightly.

Messaggio modificato da Jeram il 19 August 2010 - 05:42


#9 DaDe#92-WoRkInPrOgReSs-

    -la fata turbina- deltista CMC

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Inviato 19 August 2010 - 11:11

FANTASTICA!
I'm Garrett... La rovina di un mito...
(\_/) Su un'auto il pezzo più utile è quello che si può togliere. Colin Chapman
(°_°) La fine di un MITO! grazie mamma lancia!
(> <) <- Questo è Bunny. Copia Bunny nella tua firma e aiutalo a conquistare il mondo.

#10 gianluis23

    Extreme Mito Man

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Inviato 19 August 2010 - 11:49

just amazing, great job!!!
"OK, yes it's a mistake. I know it's a mistake, but there are certain things in life where you know it's a mistake but you don't really know it's a mistake because the only way to really know it's a mistake is to make the mistake and look back and say 'yep, that was a mistake.' So really, the bigger mistake would be to not make the mistake, because then you'd go your whole life not knowing if something is a mistake or not. And dammit, I've made no mistakes! I've done all of this; my life, my relationship, my career, mistake-free. Does any of this make sense to you?"

#11 EgYpT

    + Culi - Bauli Racing Team

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Inviato 19 August 2010 - 13:52

Welcome and :D
08/09/2006 MITOMANE!!!
Vincitore CMC Contest Fotoritocchi 2008
4° Raduno Ufficiale CMC - Marina di Massa 17-20 Luglio 2008 --> IO C'ERO!!!
5° Raduno Ufficiale CMC - Marina di Pisa 23-26 Luglio 2009 --> IO C'ERO!!! Vola Moby Dick, volaaa!

#12 giopa

    West Coast Rider

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Inviato 19 August 2010 - 16:42

Visualizza MessaggioJeram, il Aug 19 2010, 05:52 AM, ha scritto:

It is a 380 MXC with a wide ratio transmition with suits me perfectly because this bike has lots of torque.

It has more torque at Idle than a 125GP engine has at peak torque! :asd:

I purchased a heap of sprockets so that we can vary the final drive ratios for different tracks.
we have 15/40 for short tracks and 16/31 for long tracks which should give a top speed of 235kmh.
I cannot get any taller gearing than that, it wont fit. if that is not fast enough I will have to make new primary drive gears or move the clutch slave cylinder slightly.
Oh okay, you vary only the final drive ratios. I thought you also changed the primary gears ratio :asd:
We're waiting for further pics and videos :asd:

#13 l'agonista

    non so che scrivere...

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Inviato 19 August 2010 - 18:46

tanta roba quel supermono :D


#14 {mRk}

    Ing.

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Inviato 27 August 2010 - 08:44

Congratulations, great job.
NO PM per consulenze tecniche, grazie! La critica è l'imposta che l'invidia percepisce sul merito (Cit.Duca de Levis) Chi sa fa e chi non sa insegna (proverbio)
We never did such tests. And we never had sophisticated instruments. 'Try and see' was always used. And no simulations! (CIT. Jan Thiel)

#15 bubagan

    Master of Mitos

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Inviato 22 December 2010 - 18:45

That's a beautiful work,Jeram!
You're welcome here in CMC with this kind of two stroke bike! A W E S O M E!! :Risata rotante: :D :D
Let us know the weight of the bike when you'll finsh all the works on it!

#16 emisel

    Mitomane Tosto

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Inviato 22 December 2010 - 19:24

la moto è veramente gaiarda..ma non ce sta nessuno che traduce in italiano?in inglese nun capisco nada :Risata rotante: ........scusate l'ignoranza galoppante!

#17 Gios94

    Mitomane

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Inviato 22 December 2010 - 22:26

Welcome aboard Man :consolato0ja:
Can you post some photos of the Katana?? :biggrinthumb: :)
I Think you are goin' to do some of great work with this Mito
Nice
Keep on with works
L'occhio del Pastore ingrassa il Cavallo...

#18 fabio_491

    2T forever

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Inviato 22 December 2010 - 22:48

stupenda. aspettiamo le foto con ansia di quando sarà finita. che ammorizzatore posteriore è?

#19 PrizeGold

    Lucky Explorer

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Inviato 28 December 2010 - 12:55

Awesome bike and awesome work man!! :)
"Idem per spuntare in salita, io riesco a spuntare con il motore ad appena 2000 giri, con il 2T devi stare come minimo al doppio dei giri! E da quì se ne deduce anche l'affidabilità e la durata del motore perchè la mia frizione non viene sollecitata come nel 2T e per di più il motore avendo 4 fasi ansichè 2, durerà come minimo il DOPPIO!"
Ex proprietario Mito 1 Lucky , Mito 2 Lawson. I miei grandi amori incompiuti. Moto attuale: RS 250 Chesterfield.

#20 Jeram

    Mitomane

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Inviato 24 January 2011 - 04:21

Hi Guys


All the info in available here

CLICK HERE

its in the 2004 mito evo section!!!!

ALL THE LATEST BUILD INFO...
ALL THE NEWEST PARTS...
ALL THE LATEST PLANS...

Messaggio modificato da Jeram il 24 January 2011 - 04:23






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