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Racingsm - Portuguese Racing Spirit - 2stroke Tuning


32 risposte a questa discussione

#1 Pikandi

    Mitomane

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Inviato 02 March 2006 - 14:31

Hello people!
I have been off, internet problems, but here i am, back to piss you off! :Thumbs up:
kiding!

I said some months ago i would have my cagiva mito project online, so here it is:

http://www.racingsm.org/

the site is in english, but it's 100% portuguese.
there you will find out some good things to read about.
engine modifications, photos, movies, and some theory.


the direct link to my mito is this http://www.racingsm.org/mito125ev.php
there is no movie online yet (about my mito), but soon i would do some... still waiting for that cooling system part i need!

there are some others projects nice to be seen.
The CRR is an Honda CRM with an Yahama DTR engine. Stock, it has the same stroke x bore than cagiva mito 125.
And the tuning of that engine is very similar to mine. But it has more CC. And less weight!

Kawasaki KDX 200, is totaly stock on the stroke and bore. But it has quite impressive power. On the outside movie KDX versus CR 250 I'm driving KDX :D

On the friends projects, CRM has +/- 100CC and almost 170km/h.

Se LuFo Racing history, he made motorcycles on the past. And for the competition, he had made an mito 125, swing arm, frame and fuel tank. Also the Engine with rotary valve...only the coment is not correct about the maximum RPM.


Hope you enjoy it! Cya l8ter :D

Messaggio modificato da Pikandi il 02 March 2006 - 15:31


#2 ---_FaBiOoO_---

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Inviato 02 March 2006 - 15:34

Che tajo! Bel lavoro :Thumbs up:

Ma con la valvola sempre aperta non è peggio?

Quando tutto il resto fa fiasco, leggi le istruzioni.
Mia Mito 2 Mia Mito 1
Raduno Romano Pasquetta 2007 ---> io c'ero!
Statisticamente, il 98% dei ragazzi nel mondo ha fumato spinelli. Se sei fra il 2%, copia questa frase nella tua firma.

#3 Pikandi

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Inviato 02 March 2006 - 19:24

If the engine is stock, yes. It's worse because at low RPM the motor will be too slow.
But if you have a diferent ignition system you won't need the CTS.

It all dependes on what you want to do with your cagiva.
On the track, the CTS is not needed.

#4 ---_FaBiOoO_---

    Master of Mitos

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Inviato 02 March 2006 - 19:31

ok! ripeto che t è venuta proprio bene e anche la f4 è proprio bella :Thumbs up: !!! :smile:

Quando tutto il resto fa fiasco, leggi le istruzioni.
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#5 ALwarrior

    The President

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Inviato 02 March 2006 - 22:56

Per chi non l'ho sapesse Pikandi ha un iniezione ibrida tra nsr 50 e tzr 50 il tutto rimappato e cablato da un suo amico esperto in 2T.

Vi è una sottile differenza tra passione e follia, la prima porta ad avere degli obbiettivi,
la seconda a raggiungerli...

#6 Pikandi

    Mitomane

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Inviato 03 March 2006 - 02:23

It's +/- like ALwarrior said :biggrinthumb:
---_FaBiOoO_--- thank you :biggrinthumb:

Try out the KDX200, CRR, CRM and RD500 movies.

I am suposed to try my mito vs KDX 200 and CRR.

#7 °°GPLANET125_2000°°

    LO ZINGARO CENTAURO

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Inviato 04 March 2006 - 13:03

fuck!!!! PKANDI THIS....IS REAL SERIOUS SHIT
THE RD500 video was orgasmic!!!!

rega considerate ce stanno pure delle foto di un quad con motore di un R6 mato mato
...ME CHIAMANO LORD OVIDIO SIFFREDI BYRON....
PRIMA STRONZATA 2007 ORE 12:15 METTE NA MANO DIETRO LA GIACCA E FA: ''HO UN CAPPEZZOLO DURO!''
Studiate molto per padroneggiare la tecnica, che permette di dominare la natura. Ricordatevi che è la Rivoluzione a essere importante e che ciascuno di noi, preso isolatamente, non vale nulla. Soprattutto, nel più profondo di voi stessi, siate capaci di sentire ogni ingiustizia commessa contro chiunque in qualunque parte del mondo. È la più bella qualità del rivoluzionario.

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#8 Pikandi

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Inviato 05 March 2006 - 04:31

lolol

I already drove it last week.
It may not be faster as an 600cc '06 but it runs like sh*t!

And its not pushed. Only about 28 horse power for each cylinder.

Its possible to bring out an "orgasmic" 40 reliable horse power for cylinder... 40 x 4 ... :lol9cz:

#9 smOkEr_91

    supercalifraggilistichespiralidoso

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Inviato 05 March 2006 - 09:58

scusate ma in fondo dice cosi:
Transmission: 14 - 38
Gearbox: Stock 7 gears
Engine maximum rotation in charge: near 13 000 rpm
Maximum Velocity: real 200 km/h
Estimated power: near 50 engine hp

l'ho preso direttamente dal 2o link.....
me pare una strunzat
FIRMA UNDER WORKS... C'HO POCA VOGLIA... SE ME LA FATE VOI FAMO PRIMA
ODIO I LECCHINI

#10 °°GPLANET125_2000°°

    LO ZINGARO CENTAURO

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Inviato 05 March 2006 - 11:08

con un 160 polini mega elaborato con una marma artiginale fatta apposta per quel coso con un 41
boh...ma sicuro piu dei solito 30 all'albero
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#11 Pikandi

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Inviato 05 March 2006 - 14:32

Sorry, did not understand what you said..

#12 GalloSP

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Inviato 07 March 2006 - 18:51

he says that 50HP is realy too much...

and I agree with him..

I'm sorry but I've more than one difficult to understand how you can have obtain 50hp from a 160 polini..

another point: the Keihin PWK 41mm give a regular comportament in all the rpm? 41mm carbutator is too big: it's very very difficolt obtain a good carburation with this dimension..

I want more informations..


www.fura.it

#13 Pikandi

    Mitomane

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Inviato 07 March 2006 - 19:27

I can understand your negative behavior.

What else can i do?
On the site he is saying that the estimated power is near 50. It can be 45, 48, 52...
Near 50.

That is possible, but it doesn't mean it has 50hp.
Use yor brains (no ofense), If an 250cc motoGP has about 110 horse power: 110/2 = 55.
55 horse power for each 125 cylinder.
A regular cross 125 has about 42 horse power, and a stock MotoGP 125 has about 45 horse power.
Why the hell a cagiva mito 125 with the engine modifyed could not have 45-50 horse power?

Do you know what is the carburator used by 125cc motoGP? between 39 and 41mm depending on the team.

So, 41mm is big, but you can be 100% sure it is carburating very well. after all, i have 163cc to be more precise.
35 - 38mm is an good option for cagiva mito 125cc, depending on what you want from the motor.

About the power again, if you told me the first time that 1000cc N.A. 4stroke could have more than 240horse power, i would not believe. But that is what the motoGP have. And the stock 1000cc bikes like R1, RR or even F4 1000 anounce 180 horse power, but they don't have more than 160 aprox.

So, i am not selling nothing to anyone and do not need to prove anything.

The site will have more information about the performances and it will have videos soon.

But I can also say to you that not every thing about the tuning has been said by me or in the site :metal1:

I will say this to you:
Our bike (cagiva mito 125 7 speed) has a great gear box. It's just a matter of taking advantage of what it have.
:biggrinthumb:

#14 GalloSP

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Inviato 07 March 2006 - 19:45

ma non gliel'ha mai spiegato nessuno che in gp usano centraline elettroniche da qualche migliai di € (e non collage di centraline di 50ini), carburatori elettronici con power-jet, GT con i controcazzi, espansioni che dire che sono opere d'arte è poco (studiate con complessi programmi di fluido-dinamica..e non un foglio di carta e una biro..)

di sicuro hai fatto un buon lavoro..ma 50cavalli sono una esagerazione..

fosse così facile ottenerli...avremmo tutti quella elaborazione!


www.fura.it

#15 Ceppa

    Tremmannaik

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Inviato 07 March 2006 - 19:50

Oddio,la sua espansione e' fatta con i controcazzi,appositamente studiata da lui...pero',trasmissione originale- cerchi originali,se arriva a 35 cv alla ruota e' gia' buono.
Immagine inserita WWW.CEPPAMOTO.COM Racing Parts for 125 Two Stroke

#16 Pikandi

    Mitomane

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Inviato 07 March 2006 - 21:38

Visualizza MessaggioGalloSP, il Mar 7 2006, 06:45 PM, ha scritto:

ma non gliel'ha mai spiegato nessuno che in gp usano centraline elettroniche da qualche migliai di € (e non collage di centraline di 50ini), carburatori elettronici con power-jet, GT con i controcazzi, espansioni che dire che sono opere d'arte è poco (studiate con complessi programmi di fluido-dinamica..e non un foglio di carta e una biro..)

di sicuro hai fatto un buon lavoro..ma 50cavalli sono una esagerazione..

fosse così facile ottenerli...avremmo tutti quella elaborazione!

What can i say?
It doesn't matter the way you take to get what you want.
It doesn't matter if it has electronic parts from 50cc, or if it has exhaust studied on paper... lol
Calcs are calcs...no matter where they are made.

And the elaboration is not so dificult to obtain. Only dificult to "think".

Believe in what you want. I believe in me.
2 stroke engines are basic. Easy. but not for everyone (not for me, not for you), and you are making it look like it's a monster that needs machines to be dominated.

It's like this:
2stroke engines are all the same. The CC (stroke and bore) determine what maximum RPM the engine can do security.
After that, you have to decide what kind of behaviour you want to have in your engine.
Decided that, you modify the cylinder (port timings etc). And for that spessific bore x stroke, and for that spessific behaviour you want there is an exhaust formula.
Clearly you need to study the internals and make sure you have good materials. If not, you will have to Change them. (The polini piston kit is like shit...i have already said that.)
Change the compression ratio to match a fuel you use.
After that you need to work the carburator and the electric system.

It is summarized to this. But at the same time, it is not.

GalloSP why don't you read some of the articles writen on the racongsm site?
Check out the other prototypes, see some movies, read about LuFo. He really is a smart guy.
I did not post the site here just because my mito is there.
It's because I think it is good to all of us. After all is about 2stroke engines.

I said before and i said again, you are not forced to believe me.
And about the money, you don't need to much money to buy an 125cc Moto GP, and you don't need much money to apply such technology on your 2stroke engine.


see the other projects... CRR prototype is a good one. entertaine yourself with other movies while i do not have none of my mito.
:smile:

I want to know your opinion about the other projects. :biggrin:

Messaggio modificato da Pikandi il 08 March 2006 - 02:56


#17 firemaker85

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Inviato 08 March 2006 - 20:07

hi pikandi..

i think that u have to check how much power do u have...so no one will say that u dont have 45 or ..hp... u go to a good mechanic and it will test your engine...

but i think that cagiva mito can't arrive to 50 hp... because has reed valve on the cilinder..and a lot of thing that aren't from gp.. if now a 125 gp has 55hp is because engine is a real different from ours..

sure if u do a good job on 160 cc exaust and electronic..u can have 42-43 hp ...but i don't think 50...

but if i'll see your power curve and arrive to 48-50hp i'll change my opinion....

#18 °°GPLANET125_2000°°

    LO ZINGARO CENTAURO

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Inviato 08 March 2006 - 20:47

poi le Gp se nn sbajo hanno anche cilindri girati? o sbajo?


anyway pikandi I'm on nobodies side....all u need 2 do is a power test on a dyno....then i wiil say: '' u were right and i'm an idiot!''
a video will not prove anything not even on a ''on board'' video cause of the inaccuracy of cagiva's speedometer
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#19 Pikandi

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Inviato 09 March 2006 - 15:46

Hello firemaker85, sure i have to confirm the power.

Estimated power: near 50 engine hp

It means we don't know but we think it will be near that value.
And you can be sure that an cagiva mito can arrive 50hp ;)
Obvious that our engine is nothing compared to a motogp engine. In all the ways.

A cagiva mito 125 engine can't be compared to that. Even highly tuned, with the polini and the 50hp i instist that are possible, wouldn't be the same 50hp motoGP.
The curve curve of a motogp can be changed, they have plenty lower power and much upper power. And it would be always 163cc and not 125cc.

Increasing the cc of the cagiva, and tuned it, as i did, will take you near a stock honda RS 125.
But only near. with more cc and a lot of modifications.

I had also modifyed the carter inside...

There are a lot's of things that can be made.

"because has reed valve on the cilinder" Yes, its true. But it's also true LuFo has made an mito engine with rotary valve. i don't know how you say in italiano... valvula rotativa? admission laterale?

That's why i think you are like tom cruise film "eyes wide shut".

°°GPLANET125_2000°°
I have no side ;)
I think the problem of this all is:

-1 you (all of you) did not understand well what is said on the site.
-2 you are too much restricted to what aftermarket has for your cagiva mito. You need to open your mind.


And once for all... I never said my mito had 50hp...what is said is that it's possible.
My personal opinion is that my mito has 45hp.
I can be wrong. It can have 40. Or it can have 50.

No matter what hp my mito has, i know if i want i can make it have 50 hp with the stock engine.
All i need to do is make some modifications. A new polini cilinder to tune, a new exhaust system and new internals. Piston, biela... and some money ;)

Again, i do not have to proove anything to anyone.
But if you insist, i will do a dyno for me, and i will post it here to show you if our gess is right or wrong.


[/b] ;)

#20 firemaker85

    Apprendista Stregone

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Inviato 09 March 2006 - 22:48

in two weeks i will complete my proyect with cagiva 200 cc engine and suzuki shassy.......and i will do a dyno try and i hope to arrive to 40hp at the crank shaft.....

i'll send fotos and all things





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