Racingsm - Portuguese Racing Spirit - 2stroke Tuning
#21
Inviato 10 March 2006 - 14:14
PRIMA STRONZATA 2007 ORE 12:15 METTE NA MANO DIETRO LA GIACCA E FA: ''HO UN CAPPEZZOLO DURO!''
Studiate molto per padroneggiare la tecnica, che permette di dominare la natura. Ricordatevi che è la Rivoluzione a essere importante e che ciascuno di noi, preso isolatamente, non vale nulla. Soprattutto, nel più profondo di voi stessi, siate capaci di sentire ogni ingiustizia commessa contro chiunque in qualunque parte del mondo. È la più bella qualità del rivoluzionario.
MEMBRO UFFICIALE ''PIOMMMBAMOLA'' FANS CLUB
#22
Inviato 10 March 2006 - 18:51
firemaker85, il Mar 9 2006, 09:48 PM, ha scritto:
i'll send fotos and all things
I Don't know the specs of that engine and don't know what modifications you have made on it.
Can you tell me more about the engine and about what you intend to do?
You sure can take advantage of the torque. And if the suzuki chassys is lighter than mito, you can take much more advantage.
°°GPLANET125_2000°°
We are talking on 45-50hp on the crankshaft as firemaker85 says.
On wheel i have no idea how much is it gonna acuse.
If it reach at least 45hp, we will talk about details then
but...there are limits, and...with a new polini, changing stroke and bore it is possible to have near 180cc on a mito. And that can have about 55horse power for sure. Depending on the setup obviously.
I could have 200cc and 30 horse power.
A normal mito '97 has 31hp? And with a SP kit lavorato 37 hp?
#23
Inviato 10 March 2006 - 20:23
PRIMA STRONZATA 2007 ORE 12:15 METTE NA MANO DIETRO LA GIACCA E FA: ''HO UN CAPPEZZOLO DURO!''
Studiate molto per padroneggiare la tecnica, che permette di dominare la natura. Ricordatevi che è la Rivoluzione a essere importante e che ciascuno di noi, preso isolatamente, non vale nulla. Soprattutto, nel più profondo di voi stessi, siate capaci di sentire ogni ingiustizia commessa contro chiunque in qualunque parte del mondo. È la più bella qualità del rivoluzionario.
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#24
Inviato 10 March 2006 - 20:43
°°GPLANET125_2000°°, il Mar 10 2006, 07:23 PM, ha scritto:
It's impossible mito 97 having 31hp at wheel. 31hp on the engine. It's not only because the mikuni 35. The ignition system has diferent setings. Diferent Gear box produces diferent results on the dyno.
I just wanted to confirm. Thanks
Messaggio modificato da Pikandi il 10 March 2006 - 20:47
#25
Inviato 10 March 2006 - 21:29
#27
Inviato 11 March 2006 - 00:40
May be the rpm of open CTS could be different..but I don't know if the ignition setting (mappatura delle centralina da quello che ho capito) are different..
#28
Inviato 11 March 2006 - 04:36
But i know there is diference between mito with mikuni 35 and mito dell'orto 28. Check out the manual.
The ECU i think it's the same. Diference is mechanic, on the seting of the ignition.
I think the mito II has more diferent things like the exhaust and maybe the cylinder.
#29
Inviato 11 March 2006 - 09:42
Pikandi, il Mar 11 2006, 04:36 AM, ha scritto:
But i know there is diference between mito with mikuni 35 and mito dell'orto 28. Check out the manual.
The ECU i think it's the same. Diference is mechanic, on the seting of the ignition.
I think the mito II has more diferent things like the exhaust and maybe the cylinder.
Mito ev with 35 Mikuni have different exhaust and head.
We never did such tests. And we never had sophisticated instruments. 'Try and see' was always used. And no simulations! (CIT. Jan Thiel)
#30
Inviato 11 March 2006 - 14:01
che cagata...
in poco te lo regoli quello!
#31
Inviato 11 March 2006 - 19:43
i have worked a little the original cilinder....a little on the exaust...and on the boosters .... about 194°.... then i modified the squish now is 1mm and i have to watch how is the compression ratio... i think 12 or 12,5....then i have the suzuki reed valve and suzuki carburator....mikuni 32tm...then the ecaust is an hand made exaust..that was on a mito....
the electronic is a mixture of cagiva elefant and mito...and suzuki..
the igniction is from a cagiva mito..but the electric power is made from the original elefant with a mito's electronic voltage regulator...the rest is from my suzuki...
and i modify the engine to eliminate definitively the electric starter..because there weren't enought space....
now i have kick starter.....
#32
Inviato 11 March 2006 - 20:01
continuo a non capire xkè la gente spara stronzate senza nemmeno aver mai visto un banco prova..
ragazzi i cavalli non si comprano alla coop, ne tantomeno si trovano nelle merendine
"Creativity is thinking up new things. Innovation is doing new things." - Theodore Levitt
#33
Inviato 12 March 2006 - 12:38
PRIMA STRONZATA 2007 ORE 12:15 METTE NA MANO DIETRO LA GIACCA E FA: ''HO UN CAPPEZZOLO DURO!''
Studiate molto per padroneggiare la tecnica, che permette di dominare la natura. Ricordatevi che è la Rivoluzione a essere importante e che ciascuno di noi, preso isolatamente, non vale nulla. Soprattutto, nel più profondo di voi stessi, siate capaci di sentire ogni ingiustizia commessa contro chiunque in qualunque parte del mondo. È la più bella qualità del rivoluzionario.
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