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Tuning The Mito


1494 risposte a questa discussione

#1241 mitico92

    osama bin mitico

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Inviato 10 November 2010 - 21:00

Visualizza Messaggio{mRk}, il Nov 10 2010, 06:05 PM, ha scritto:

Il mio è non differisce molto dai silenziatori delle Mito fullpower. Cambia quel poco che risultava utile. E' leggermente più corto, cambia il diametro dei fori della mitraglia, il loro numero per unità di superficie e qualche altro particolare.
E' il migliore compromesso tra prestazioni, abbattimento delle temperature di esercizio del motore e abbattimento del rumore (il regolamento 125 SP prevede dei limiti fonometrici). Ai bassi e medi regimi la rumorosità è a livelli civili, poi quando la valvola di scarico apre tra scarico e carburatore (in particolare con i 28mm a valvola piatta) la mia SP urla come un GP.


si potrebbe avere qualcosa di meglio eliminando il fattore limiti fonometrici?

#1242 {mRk}

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Inviato 10 November 2010 - 21:04

Sono pronte da tempo però purtroppo noi da giugno abbiamo girato pochissimo. Per il tipo di guida Marco (il ragazzo che porta in pista la mia moto) ha preferito l'ultima esecuzione (la marmitta realizzata a partire dal lavoro di sviluppo delle marmitte Aprilia) però non ho fatto tutte le verifiche e prove che ritengo indispensabili per arrivare ad un giudizio definitivo.
Volevo provare le marmitte con una testa differente rispetto alla 200M e con differenti carburatori.

Visto che non andiamo in pista mi sa che ci toccherà testarle sul banco prova...
NO PM per consulenze tecniche, grazie! La critica è l'imposta che l'invidia percepisce sul merito (Cit.Duca de Levis) Chi sa fa e chi non sa insegna (proverbio)
We never did such tests. And we never had sophisticated instruments. 'Try and see' was always used. And no simulations! (CIT. Jan Thiel)

#1243 vapianino

    Mitomane

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Inviato 17 November 2010 - 22:40

Visualizza Messaggio{mRk}, il Oct 3 2008, 08:28 AM, ha scritto:

Ultimamente mi è capitato di trovare gente che butta via pistoni monofascia ancora entro limiti di usura accettabili (Aprilia RS e Mito) perché la fascia è andata.
Montate una buona fascia e riutilizzate i pistone. Per "buona" intendo prodotti del livello NPR:
http://www.npr.co.jp...lish/index.html

Meglio ancora, se avete un secondo cilindro da ricromare fatelo ricromare ad un diametro al inferiore rispetto al primo cilindro così potete riutilizzare i vecchi pistoni :wink:

Ciao, dove ti prcuri i segmenti NPR?

#1244 {mRk}

    Ing.

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Inviato 18 November 2010 - 00:34

Mi arrivano tramite amici.

Ci sono anche altri prodotti alternativa ai NPR acquistabile tramite i canali tradizionali. Si tratta di segmenti disponibile come ricambio delle Case giapponesi oppure dei produttori di pistoni nostrani o europei.
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#1245 luispeedest

    ◄teяяone spaккiosσ►

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Inviato 21 November 2010 - 19:49

Visualizza Messaggio{mRk}, il Nov 18 2010, 12:34 AM, ha scritto:

Mi arrivano tramite amici.

Ci sono anche altri prodotti alternativa ai NPR acquistabile tramite i canali tradizionali. Si tratta di segmenti disponibile come ricambio delle Case giapponesi oppure dei produttori di pistoni nostrani o europei.
Se non sbaglio dicesti ke le fasce Wiseco sono di ottima qualità in quanto hanno il riporto al tin, ma NPR, a reperirla, imho è fra i best.

Ma saranno/sono in vendita i silenziatori come quello ke hai preso da mat e a ke prezzo? Si sanno dati riguardo diametro esterno, interno, fori canna? E' molto bello, lo preferirei di gran lunga al mio in kevlar delle seven!


★♫ tu chiamalee se vuoiii, emozioniiii ♫★

#1246 {mRk}

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Inviato 21 November 2010 - 21:03

Visualizza Messaggioluispeedest, il Nov 21 2010, 07:49 PM, ha scritto:

Se non sbaglio dicesti ke le fasce Wiseco sono di ottima qualità in quanto hanno il riporto al tin, ma NPR, a reperirla, imho è fra i best.

Ma saranno/sono in vendita i silenziatori come quello ke hai preso da mat e a ke prezzo? Si sanno dati riguardo diametro esterno, interno, fori canna? E' molto bello, lo preferirei di gran lunga al mio in kevlar delle seven!
Anche la Vertex utilizza delle buone fasce, io le acquisto come ricambio e le utilizzo anche per i pistoni Asso.

Il silenziatore costa 80€ + spese di spedizione.
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#1247 Nrg69

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Inviato 24 November 2010 - 22:01

Visualizza Messaggio{mRk}, il Nov 21 2010, 09:03 PM, ha scritto:

Anche la Vertex utilizza delle buone fasce, io le acquisto come ricambio e le utilizzo anche per i pistoni Asso.

Il silenziatore costa 80€ + spese di spedizione.

Attenzione, anche Vertex sta cominciando a consegnare le vecchie fasce non trattate.
Mi è capitato su una decina di pistoni nuovi, in cui c'era anche una nuova veste grafica dell'imballo.

Un amico sta seguendo le analisi di cost reduction su gran parte della produzione Vertex, per rimetterla in sesto, è meglio che gli do uno squillo... quelle fasce erano ottime. :237qf2ea6:

Immagine inserita
"Creativity is thinking up new things. Innovation is doing new things." - Theodore Levitt


#1248 {mRk}

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Inviato 24 November 2010 - 22:37

e ti pareva, era troppo bello per durare!
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#1249 lizard821000

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Inviato 28 November 2010 - 15:45

Visualizza Messaggio{mRk}, il Jan 31 2006, 12:26 PM, ha scritto:

Anche i prossimi giorni sarò off-line.
Grazie a mat per avervi avvisato!

Ho inviato il file ad Alwarior.

Il file è scaricabile anche da questo indirizzo:
http://mio.discoremoto.virgilio.it/mrk

Sono circa 3MB, il file è in formato Adobe pdf.

hi mrk, i can not find english NEW version to download? the link just sends me to a karioki sing/song page which my google translate can not translate. anyone have a direct link to the download info?? many thanks.

shaun

#1250 {mRk}

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Inviato 28 November 2010 - 16:25

I no longer update the English version of the article.
Unfortunately it will take too long.

Here's the old version in English:
http://www.mitoclub....showtopic=17840

If I can, I will update the Italian version of the article.

Messaggio modificato da {mRk} il 28 November 2010 - 16:28

NO PM per consulenze tecniche, grazie! La critica è l'imposta che l'invidia percepisce sul merito (Cit.Duca de Levis) Chi sa fa e chi non sa insegna (proverbio)
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#1251 lizard821000

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Inviato 28 November 2010 - 17:37

Visualizza Messaggio{mRk}, il Nov 28 2010, 04:25 PM, ha scritto:

I no longer update the English version of the article.
Unfortunately it will take too long.

Here's the old version in English:
http://www.mitoclub....showtopic=17840

If I can, I will update the Italian version of the article.


hi, i have the old version and read like a bible, very good. i have spent most of today reading lots of posts on this thread. exellent reading :biggrinthumb: :biggrinthumb:

i have seen some questions on the use of 200G head on 73070 cylinder and can find only to make squish 0.8-1.0mm for best. i have this set up but with large squish 1.55 but my timing with port at BDC is off because of this. raising base gasket to compinsate so piston is flush with port at BDC will make my squish like 1.8-2.0mm
have not checked rdc yet. but bhp at wheel is only 22.8 bhp at wheel using 28mm dell RD , mikuni 35tmx i get better top power but poor middle. 24.7bhp at wheel for mikuni. RD has better middle for my road riding. how important is it to have piston flush with port at BDC? i have compensated with both squish and port timing to keep squish as small as i can and to have my port timing ALMOST flush. would it be better to raise base gaskets for flush port+piston timing but running bigger squish?? or reduce squish but lowering even more the piston with port at BDC??

once again, some very good info in this topic. :Baldoria 2:

shaun

#1252 {mRk}

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Inviato 28 November 2010 - 21:12

You obtain a squish of 1.55 mm with a 200G head and a 73037 cylinder?
Really weird. There is too much difference from the normal value.

You can post a photo of the piston at TDC, at BTC and of the 200G head.

You will need to lower the head or the cylinder.
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#1253 lizard821000

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Inviato 28 November 2010 - 22:19

Visualizza Messaggio{mRk}, il Nov 28 2010, 10:12 PM, ha scritto:

You obtain a squish of 1.55 mm with a 200G head and a 73037 cylinder?
Really weird. There is too much difference from the normal value.

You can post a photo of the piston at TDC, at BTC and of the 200G head.

You will need to lower the head or the cylinder.

hi mrk,

yes, squish is at 1.55 but to obtain iv had to lower cylinder with less base gaskets. which has made my piston with port out. like the piston sits little higher than exhuast port at BDC. only very little like 0.5-0.7 mm. this is why i ask. squish of my 200G head has about 0.9 mm squish where the 200C has more like 1.35mm. to produce more power would it be better to raise base gasket so piston+port is flush at BDC but have bigger squish? like 2.0mm or lower base gasket more to get smaller squish but have piston over exhuast port by more...around 2.0mm over!? i should have took photos when i was building because the engine is all closed again but my power seems low. i set PV blade around 1.3mm from piston too for safety. can i machine the 200G head? i know i can reduce squish if i use a 200H head but change piston for flat . like to keep the dome piston i have for now till rebuild is needed.

many thanks, any tips you can give for more power is welcome mrk :biggrinthumb:

#1254 lizard821000

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Inviato 30 November 2010 - 14:36

Visualizza Messaggiolizard821000, il Nov 28 2010, 10:19 PM, ha scritto:

hi mrk,

yes, squish is at 1.55 but to obtain iv had to lower cylinder with less base gaskets. which has made my piston with port out. like the piston sits little higher than exhuast port at BDC. only very little like 0.5-0.7 mm. this is why i ask. squish of my 200G head has about 0.9 mm squish where the 200C has more like 1.35mm. to produce more power would it be better to raise base gasket so piston+port is flush at BDC but have bigger squish? like 2.0mm or lower base gasket more to get smaller squish but have piston over exhuast port by more...around 2.0mm over!? i should have took photos when i was building because the engine is all closed again but my power seems low. i set PV blade around 1.3mm from piston too for safety. can i machine the 200G head? i know i can reduce squish if i use a 200H head but change piston for flat . like to keep the dome piston i have for now till rebuild is needed.

many thanks, any tips you can give for more power is welcome mrk :asd:

hi, is there any advise you can give? you seem to be the man with the magic :biggrinthumb:

thanks, shaun

#1255 {mRk}

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Inviato 30 November 2010 - 15:39

I will try to answer tonight.
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We never did such tests. And we never had sophisticated instruments. 'Try and see' was always used. And no simulations! (CIT. Jan Thiel)

#1256 mat

    Mitomane Tosto

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Inviato 01 December 2010 - 16:20

Visualizza Messaggiolizard821000, il Nov 28 2010, 10:19 PM, ha scritto:

hi mrk,

yes, squish is at 1.55 but to obtain iv had to lower cylinder with less base gaskets. which has made my piston with port out. like the piston sits little higher than exhuast port at BDC. only very little like 0.5-0.7 mm. this is why i ask. squish of my 200G head has about 0.9 mm squish where the 200C has more like 1.35mm. to produce more power would it be better to raise base gasket so piston+port is flush at BDC but have bigger squish? like 2.0mm or lower base gasket more to get smaller squish but have piston over exhuast port by more...around 2.0mm over!? i should have took photos when i was building because the engine is all closed again but my power seems low. i set PV blade around 1.3mm from piston too for safety. can i machine the 200G head? i know i can reduce squish if i use a 200H head but change piston for flat . like to keep the dome piston i have for now till rebuild is needed.

many thanks, any tips you can give for more power is welcome mrk :lovesigh:


What exhaust timing have you got with squish at 1.55 mm ?

#1257 {mRk}

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Inviato 02 December 2010 - 10:31

With the 200G and the 73037 cylinder should have a squish of 0.9 - 1.0 mm.
Would be useful to know the timings of your engine and compare them with the data of the workshop manual (transfer 130°, exhaust 190°).
Normally the piston at BDC is over the exhaust port. I think you've raised the cylinder too.

You have to set the PV to 0.7 mm as written in the workshop manual.

The detected power is too low.
You may provide information on:
- Exhaust
- Silencer
- Electronic ignition (Ducati Energia m.y. 2006, old Kokusan, other?)
- Reeds

Messaggio modificato da {mRk} il 02 December 2010 - 10:31

NO PM per consulenze tecniche, grazie! La critica è l'imposta che l'invidia percepisce sul merito (Cit.Duca de Levis) Chi sa fa e chi non sa insegna (proverbio)
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#1258 lizard821000

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Inviato 07 December 2010 - 16:23

Visualizza Messaggio{mRk}, il Dec 2 2010, 11:31 AM, ha scritto:

With the 200G and the 73037 cylinder should have a squish of 0.9 - 1.0 mm.
Would be useful to know the timings of your engine and compare them with the data of the workshop manual (transfer 130°, exhaust 190°).
Normally the piston at BDC is over the exhaust port. I think you've raised the cylinder too.

You have to set the PV to 0.7 mm as written in the workshop manual.

The detected power is too low.
You may provide information on:
- Exhaust
- Silencer
- Electronic ignition (Ducati Energia m.y. 2006, old Kokusan, other?)
- Reeds

hi mrk, sorry for such late reply, i expect you get set-up questions time and time again so didnt want to push. ill try answer all questions you want, i set PV to 1.3 because scared it will hit piston, i know can have bad effect on low bottom power but safer. my ignition is normal kokusan one from 1998 mito. from memorie my base gaskets are 0.8mm total. .5mm+.3mm i used i think. my squish is deffo 1.55 or more. it was more befor i dropped cylinder to get better squish, it was at 2.0mm and more befor. my exhaust is evo 1 full power/open. silencer is full open giannelli. reeds are standard carbon cagiva ones.
i can raise my cylinder so piston is flush with ports at BDC but will have 2.0mm squish again! unsure if this is ok!? i do not know timings of engine, its 6 speed bottom end , as far as i know its been untouched from factory so timing should be same as cagiva set in factory .
i will go into as much detail as i can mrk if you want more answers, many thanks for your time so far too. :) :(

shaun

full build thread
http://www.125ccsportsbikes.com/forums/ind...=73210&st=0


lots of writing on the cylinder /squish etc starts here in build thread....
http://www.125ccsportsbikes.com/forums/ind...3210&st=480

Messaggio modificato da lizard821000 il 07 December 2010 - 16:33


#1259 lizard821000

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Inviato 10 December 2010 - 00:58

Visualizza Messaggiomat, il Dec 1 2010, 05:20 PM, ha scritto:

What exhaust timing have you got with squish at 1.55 mm ?

i really dont know matt, im 99% sure that the timing though has not been touched since it rolled from factory so what ever 1998 6 speed engine has, i guess it would have used the dell 28mm BD carb. originaly.

shaun

Visualizza Messaggio{mRk}, il Dec 2 2010, 11:31 AM, ha scritto:

With the 200G and the 73037 cylinder should have a squish of 0.9 - 1.0 mm.
Would be useful to know the timings of your engine and compare them with the data of the workshop manual (transfer 130°, exhaust 190°).
Normally the piston at BDC is over the exhaust port. I think you've raised the cylinder too.

You have to set the PV to 0.7 mm as written in the workshop manual.

The detected power is too low.
You may provide information on:
- Exhaust
- Silencer
- Electronic ignition (Ducati Energia m.y. 2006, old Kokusan, other?)
- Reeds

do you also think that the 6 speed bottom may have a less taller case than the 7 speed?? because i deffo cant get the squish your saying i should have!? and yes, my piston does sit a little over the port too. strange??

shaun

#1260 vapianino

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Inviato 11 December 2010 - 11:58

Anche io ho lo stesso problema.
Dopo la grippata, ho rimediato un cilindro 73037 in buone condizioni, l'ho fatto lucidare ed ho montato un bifascia.
Ho provato diverse guarnizioni di base, per lasciare scoperti i travasi al PMI ho montato una da 0.80.
Con questa guarnizione ho 198 gradi di scarico principale e 132 dei travasi principali.
Al PMS il pistone è sotto il piano cilindro di circa 8 decimi (con il bifascia mi riesce difficile misurare precisamente), montando la testa (una 200 G originale) ho uno squish di circa 1.5 mm.
Che faccio?
Stolgo gli 8 decimi dal piano superiore del cilindro?





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